Heb je financiële problemen of wil je gewoon weten hoe je er financieel voor staat? Doe de test op Geldfit.nl en ontvang persoonlijk advies met tips waar je direct mee aan de slag kan. Doe de Geldfit test

Het betalen van je premie

Hieronder vind je alles over het betalen van je premie en wat we doen om betalen zo makkelijk mogelijk voor je te maken.

Je betalingen

Van betaaltermijnen tot betalen via automatische incasso. Lees meer over je betaalmogelijkheden

Uit welke betaaltermijnen kan ik kiezen

Bij het afsluiten van je schadeverzekering kan je zelf kiezen of je de premie per maand, kwartaal of per jaar wil betalen. Wil je je betaaltermijn wijzigen? Bel ons op (0487)593 601. We zijn bereikbaar van maandag tot vrijdag van 08.30 tot 12.00 en van 13.00 tot 17.00 uur.

Je eerste betaling

Je eerste betaling voor je premie kan er anders uitzien dan je had verwacht. We leggen aan je uit hoe dit zit. Je betaalt je premie altijd een maand vooruit. Bij je eerste betaling wordt de lopende maand inclusief de volgende maand in rekening gebracht.

Bijvoorbeeld Vraag je op 2 maart een verzekering aan? Dan betaal je de premie vanaf 2 maart én april samen. Vanaf mei betaal je de premie weer per maand.

Waar kan ik betalingen bekijken?

Wil je een overzicht van de betalingen? Bel ons op (0487)593 601. We zijn bereikbaar van maandag tot vrijdag van 08.30 tot 12.00 en van 13.00 tot 17.00 uur.

Hoe kan ik de premie betalen?

Bij het afsluiten van je schadeverzekering maak je de keuze tussen automatische incasso of betaalopdracht. Betaal je per maand dan stellen we automatische incasso verplicht. Op je afschrift zie je dat we hiervoor het volgende bankrekeningnummer gebruiken: NL97 INGB 0001 4574 45 Is automatische incasso (tijdelijk) niet mogelijk, neem dan contact met ons op via telefoonnummer (0487) 593 601. Of maak zelf de premie naar ons over o.v.v. je polisnummer of betalingskenmerk.

Het premiebedrag dat is afgeschreven klopt niet. Wat moet ik nu doen?

Het kan zijn dat je bij de eerste betaling - na bijvoorbeeld een wijziging of het afsluiten van een nieuwe verzekering - ook de premie voor de volgende periode betaalt. Hierdoor kan deze incasso hoger zijn dan je verwacht. Heb je toch nog vragen, bel ons dan op (0487) 593 601

Kan ik zelf bepalen wanneer de premie voor mijn schadeverzekering(en) wordt geïncasseerd?

Het is niet mogelijk de incassodatum voor je schadeverzekering(en) aan te passen. Je premie wordt op een vast moment geïncasseerd. Betaal je per maand? Dan gebeurt dit elke maand op dezelfde datum. Bij een automatische incasso is het in dit soort situaties belangrijk dat je zorgt voor voldoende saldo op je rekening.

Ik heb de premie voor mijn schadeverzekering betaald. Hoe weet ik of jullie het bedrag hebben ontvangen?

Controleer eerst je bankgegevens. Is het premiebedrag voor je schadeverzekering van je bankrekening afgeschreven? Dan mag je er vanuit gaan dat wij de betaling hebben ontvangen. We hebben een werkdag nodig om je betaling te verwerken.

Ik wil gaan betalen via automatische incasso

Betaal je nu via een factuur en wil je dit omzetten naar automatische incasso? Geef dit dan door via het contactformulier.

Je rekeningnummer wijzigen?

Wil je dat we je premie van een ander rekeningnummer incasseren? Gebruik het contactformulier. Wijzig je je rekeningnummer vlak voordat we de premie incasseren? Dan kan het zijn dat de premie nog eenmalig van het oude rekeningnummer afgeschreven wordt.

Zelf je premie overmaken na een betalingsherinnering

Het kan gebeuren dat de automatische incasso een keer mislukt. Bijvoorbeeld omdat je saldo te laag is. We sturen je dan een betalingsherinnering. Je kunt dan zelf eenmalig je premie overmaken. Gebruik daarvoor het rekeningnummer NL97 INGB 0001 4574 45 t.n.v. ACAM Assurantiën B.V. en vermeld daarbij het betalingskenmerk of je polisnummer.

Als je rekeningnummer niet klopt, geef dan zo snel mogelijk het juiste rekeningnummer aan ons door via het contactformulier.

Kan ik mijn betaaltermijn wijzigen?

Ja, je kunt je betaaltermijn wijzigen. Om je betaaltermijn te wijzigen kun je ons bellen op (0487)593 601. We zijn bereikbaar van maandag tot vrijdag van 08.30 tot 12.00 en van 13.00 tot 17.00 uur.

Heb ik nog betalingen openstaan?

Wil je een overzicht van de betalingen? Bel ons op (0487)593 601. We zijn bereikbaar van maandag tot vrijdag van 08.30 tot 12.00 en van 13.00 tot 17.00 uur.

Ik ben te laat met betalen, wat nu?

Het kan gebeuren dat je een keer te laat bent met betalen. Het is belangrijk om je premie alsnog zo snel mogelijk aan ons te betalen. Zo voorkom je dat je (tijdelijk) niet meer verzekerd bent. Bekijk de stappen die we nemen als je te laat bent met het betalen van je premie. Bekijk hoe je je premie alsnog kunt betalen

1. Betalingsherinnering

We sturen je een betalingsherinnering. Hierin word je aangemaand de premie alsnog binnen 15 dagen te betalen. Gebruik voor deze betaling het rekeningnummer: NL97 INGB 0001 4574 45 t.n.v. ACAM Assurantiën B.V. en vermeld daarbij het betalingskenmerk of je polisnummer. Je kunt je premie ook gemakkelijk overmaken via iDEAL.

Belangrijk: betaal je na deze herinnering je premie niet op tijd? Dan schorsen we je dekking en kun je geen beroep meer doen op je verzekering.

Wil je dat we voortaan een ander rekeningnummer gebruiken voor het afschrijven van de premie? Geef dan zo snel mogelijk het juiste rekeningnummer aan ons door met het contactformulier.

2. Tweede herinnering: je dekking is geschorst

Heb je je premie na het ontvangen van de betalingsherinnering niet binnen 15 dagen overgemaakt? Dan kun je geen beroep meer doen op je verzekering. Dit betekent o.a. dat schade niet meer vergoed wordt. Ook de kosten voor schade die je bij anderen veroorzaakt, moet je zelf betalen. Vooral bij letselschade kunnen deze kosten hoog oplopen.

Let op: heb je een auto- of motorverzekering? Dan melden we het kenteken af bij de RDW en mag je niet meer met je auto of motor rijden. Daarvoor is een WA-verzekering namelijk verplicht. De RDW controleert dagelijks of auto’s verzekerd zijn. Is je auto langer dan twee dagen niet verzekerd? Dan krijg je van de RDW een boete. Deze wordt verstuurd door het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB).

We brengen bovenop de premie € 10,- aan administratiekosten in rekening en je hebt 14 dagen de tijd om alsnog te betalen. Gebruik voor deze betaling het rekeningnummer: NL97 INGB 0001 4574 45 t.n.v. ACAM Assurantiën B.V. en vermeld daarbij het betalingskenmerk of je polisnummer.

Wil je dat we voortaan een ander rekeningnummer gebruiken voor het afschrijven van je premie? Geef dan zo snel mogelijk het juiste rekeningnummer aan ons door via het contactformulier.

3. Laatste verzoek om te betalen

Heb je na de tweede herinnering om te betalen nog steeds je premie niet betaald? Dan kun je inmiddels geen beroep meer doen op je verzekering. Je ontvangt van ons een sommatie; een laatste verzoek om te betalen. Als je na deze sommatie je premie niet betaalt, vragen we het incassobureau om namens ons te incasseren. Je betaalt dan -bovenop de openstaande premie- incassokosten.

4. Incasseren via het incassobureau

Heb je nog niet betaald? Dan vragen we het incassobureau de premie namens ons te incasseren. Zolang je premie niet is betaald, kun je geen beroep meer doen op je verzekering.

Betaal je niet aan het incassobureau? Dan beëindigen wij je verzekering definitief en registreren wij je gegevens en de reden dat je verzekering is beëindigd bij de Stichting Centraal Informatie Systeem (CIS). Verzekeraars gebruiken deze gegevens bij het beoordelen van nieuwe verzekeringsaanvragen. Dit kan nadelige gevolgen voor je hebben als je een nieuwe verzekering af wilt sluiten.

Je bent weer verzekerd 24 uur nadat we alle openstaande premie hebben ontvangen. Betaal dus zo snel mogelijk. Belangrijk om te weten: je verzekering kan niet met terugwerkende kracht ingaan.

Ik kan mijn premie niet betalen, wat nu?

Heb je moeite met het betalen van je premie? Dan is het belangrijk dat je zo snel mogelijk contact met ons opneemt. We kijken dan samen met jou hoe we je kunnen helpen.

Wat kun je zelf doen?
  • Laat een rekening in ieder geval nooit liggen
  • Ga naar www.geldfit.nl of bel 0800-8115. Zij geven je advies of verwijzen je naar een schuldhulpverlener in je gemeente.
  • Heb je inzicht nodig in je inkomsten en uitgaven? Met het Nibud Persoonlijk Budgetadvies ontdek je hoeveel je uitgeeft en krijg je bespaartips
  • Ga naar www.wijzeringeldzaken.nl
Wat kunnen wij voor je doen?

We kijken graag samen met jou wat we kunnen doen om je financiële zorgen te verlichten. Zo kunnen we in overleg de dekking beperken. Of we kunnen je een betalingsregeling aanbieden, als het een keer niet lukt om je premie op tijd te betalen. Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Je kunt ons bellen op (0487)593 601. Heeft een incassobureau je gevraagd om de premie te betalen? Neem dan voor vragen contact op met het incassobureau.

Meer informatie over onze betalingsregeling

Je komt in aanmerking voor een betalingsregeling als je je premie niet kunt betalen en/of als je al een betalingsachterstand hebt.

Zo werkt de betalingsregeling

Je betaalt de achterstallige premie in termijnen. Als er naast deze betalingsregeling nog andere premies zijn die je aan ons moet betalen, dan gebeurt dat op de manier zoals je gewend was. Had je (tijdelijk) geen dekking meer, dan wordt de dekking een dag nadat we het eerste termijnbedrag hebben ontvangen weer hersteld. Aan de betalingsregeling zijn geen extra kosten verbonden. Heb je al een aanmaning ontvangen, dan betaal je wel € 10,- aan administratiekosten. We bevestigen de betalingsregeling per e-mail. Daarin staat welke bedragen je wanneer moet betalen en naar welk rekeningnummer je de premie moet overmaken.

Financiële zorgen? Neem zo snel mogelijk contact met ons op!

Kun je je premie niet betalen en/of heb je al een betalingsachterstand? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. We kijken dan samen met jou of het mogelijk is een betalingsregeling af te spreken. Bel ons op (0487)593 601. Dan kijken we samen of we een regeling kunnen afspreken.

Let op! Heb je al bericht ontvangen van het incassobureau?

Vanaf het moment dat we het incassobureau hebben gevraagd de premie te incasseren, kunnen we geen regeling meer met je afspreken. Zorg er daarom voor dat als je financiële zorgen hebt, je zo snel mogelijk contact met ons opneemt. Zo kan je voorkomen dat je incassokosten betaalt.